Leveransinformation

Frakt och leveransvillkor

Schenker - logotyp
PostNord - logotyp
DHL - logotyp

Vi använder DB Schenker, Postnord och DHL inom Sverige. Leveranser upp till 2 kg skickas med Postnords varubrev och leveranser över 2 kg som paket med DHL Service Point eller Postnord Mypack. Beställer du före klockan 10.00 en vardag skickas varorna samma dag. Leveranstiden för både Postnord och DHL är 1-3 arbetsdagar inom Sverige, beroende på var du bor.

Efter bekräftad beställning får du ett mejl och ett sms om utlämningsställe och sändningsnummer, ej någon avi. Påminnelse skickas två gånger.

På grund av den pågående coronasituationen erbjuder vi för tillfället hemleveranser till en extra avgift för den som önskar. Varorna lämnas till din folkbokföringsadress om du väljer hemleverans. Endast inom Sverige.

Spåra din sändning

Genom att logga in på ditt konto kan du spåra var ditt paket befinner sig. Du får också en länk, för att kunna spåra ditt paket, i den leveransbekräftelse som skickas ut när paketet lämnat vårt lager.

Outlösta paket

Om du inte hämtar din vara inom 10 kalenderdagar efter leverans returneras varan tillbaka till oss och du debiteras 295 kr för frakt, returfrakt och hanteringskostnader då DB Schenker, Postnord och DHL tilläggsdebiterar oss för returen. Vi skickar dig en faktura som ska betalas inom 14 dagar (netto).

Ny order godkänns först efter att denna avgift är betald. Notera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.

Fraktavgifter - för ordrar inom Sverige

För tillfället erbjuder vi hemleverans för 95 kr. För ordervärde över 1 000 kr samt för frakt till postombud: FRAKTFRITT

Skadade varor

Är din vara skadad eller defekt vid leverans? Vänligen kontakta oss via e-post info@wellnox.se eller telefon 011-450 14 90. Ange alltid ordernummer, produkt och bäst-före-datum i samband med reklamation. Gör ALLTID en reklamation INNAN du eventuellt skickar tillbaka produkten. Se även rubriken "Reklamation/retur" i menyn nedan.